Για σχολικές ομάδες

Στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας Αγ. Ι. Ρέντη ΄Ντίνος Κατσαφάνας΄ εκπονούνται και υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες, με αφετηρία τόσο τα έργα της μόνιμης συλλογής, όσο και την εκάστοτε περιοδική έκθεση που φιλοξενεί ο χώρος. Τα προγράμματα απευθύνονται σε μαθητές του Δημοτικού (Γ΄ – ΣΤ΄ τάξη), του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή,  09.00-13.00
Με προσυνεννόηση στο τηλέφωνο:  210 4913588

Εκπόνηση και υλοποίηση προγραμμάτων
Για το Δημοτικό:
Δέσποινα Αλεξιάδου, εμψυχώτρια μουσειακής αγωγής
Για το Γυμνάσιο και Λύκειο:
Μαρία Πούλου, ιστορικός τέχνης
Επιμέλεια εικαστικού εργαστηρίου:
Δέσποινα Αλεξιάδου

Για το Δημοτικό

Γ΄ – Δ΄ τάξη
Ο ζωτικός χώρος που μας αγκαλιάζει. Κλειστοί και ανοιχτοί χώροι

Μέσα από τα έργα της μόνιμης συλλογής της Δημοτικής Πινακοθήκης εντοπίζουμε τους χώρους που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε. Χώροι άλλοτε κλειστοί και άλλοτε υπαίθριοι, τους οποίους αντιλαμβανόμαστε μέσα από τους νόμους της προοπτικής, του κοντά και του μακριά. Πώς έχουν αποδώσει οι ζωγράφοι τα μεγέθη και τους όγκους των πραγματικών αντικειμένων και πώς το χρώμα και η απόσταση επηρεάζουν την αντίληψη της όρασής μας και εν τέλει την ίδια μας τη ζωή;

Ε΄ – ΣΤ΄ τάξη
Μια παρέα σε πολλές δράσεις. Όψεις της συλλογικής ζωής

Περιηγούμαστε στους τρεις ορόφους της Δημοτικής Πινακοθήκης και αναζητούμε τα έργα εκείνα που απεικονίζουν παρέες μικρές ή μεγάλες, χαρούμενες ή λυπημένες. Οι ζωγράφοι με τα χρώματά τους απέδωσαν σκηνές ανεμελιάς, καθημερινότητας, ομαδικών διεκδικήσεων και πολλών άλλων κοινών δραστηριοτήτων άλλοτε σε καιρούς ήσυχους, ειρηνικούς και άλλοτε σε πολύ δύσκολες εποχές και συγκυρίες. Πόσο σημαντικό είναι να έχουμε ο ένας τον άλλον; Πώς θα ήταν η ζωή αν όλοι οι άνθρωποι ήταν μόνοι τους; Ποια τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας και πώς ο κάθε ένας από εμάς επηρεάζει τη ζωή όλων; Μέσω βιωματικών μουσειοπαιδαγωγικών δραστηριοτήτων πειραματιζόμαστε και αναρωτιόμαστε για την αξία της συλλογικής ζωής, την ομορφιά της συνεργασίας και την ανάγκη της καλλιέργειας και της ανάπτυξης του κοινού σκοπού. Τέλος, με όλη την φαντασία και δημιουργικότητά μας ζωγραφίζουμε ανά παρέα αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο!

Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο

ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ
Από το Μνημείο της Νίκαιας μέχρι τις Ομπρέλες
Γνωριμία με τον Γιώργο Ζογγολόπουλο

Ο Γιώργος Ζογγολόπουλος, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες γλύπτες του 20ού αιώνα, συνδέεται με τη Νίκαια μέσω του σημαντικότερου μνημείου της πόλης, του Μνημείου των Πεσόντων, έργου αφιερωμένου στους πεσόντες του μπλόκου της 17ης Αυγούστου 1944. Με αφετηρία τη συγκυρία αυτή, που ενώνει την τοπική ιστορική μνήμη με έναν σύγχρονο καλλιτέχνη, το πρόγραμμα έχει διπλό σκοπό: αφενός να γνωρίσουν οι μαθητές την ιδιαιτερότητα του ξεχωριστού αυτού, ανάμεσα στα ομόχρονα μνημεία πεσόντων, γλυπτού, και αφετέρου να εξοικειωθούν με το μεταγενέστερο, σύγχρονο έργο του γλύπτη και ιδίως με τα γλυπτά που φιλοτέχνησε για το δημόσιο χώρο. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με εικαστικό εργαστήριο. Με προσυνεννόηση είναι δυνατός ο επιτόπιος σχολιασμός του γλυπτού. Στο συνοδό εκπαιδευτικό παρέχεται CD με το υλικό του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Διάρκεια
Γυμνάσιο: μιάμιση ώρα
Λύκειο: δύο ώρες
Με επιτόπιο σχολιασμό του μνημείου η διάρκεια του προγράμματος παρατείνεται.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μια διαδρομή στη νεοελληνική τέχνη
Επτά ζωγράφοι του εικοστού αιώνα

Με αφετηρία έργα Ελλήνων καλλιτεχνών που εκτίθενται στη Δημοτική Πινακοθήκη, το πρόγραμμα στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την πολυμορφία της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα. Σχολιάζονται από τη μια ζωγράφοι που έζησαν στη Νίκαια, όπως είναι ο Γρηγόρης Τουφεξιάν και ο Δημήτρης Τηνιακός, και από την άλλη καλλιτέχνες που συνέβαλαν στην ανανέωση της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα, όπως είναι ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, η Γιάννα Περσάκη, ο Γιάννης Γαΐτης, ο Παύλος (Διονυσόπουλος) και ο Λευτέρης Κανακάκης. Το πρόγραμμα ενθαρρύνει την ενεργητική παρατήρηση και το συμμετοχικό σχολιασμό, ενώ παράλληλα εισάγει τους μαθητές στην εννοιολογική αντίληψη της σύγχρονης τέχνης και τους τρόπους ανάγνωσής της. Ολοκληρώνεται με εικαστικό εργαστήριο. Εκπαιδευτικό έντυπο διανέμεται στους μαθητές.

Διάρκεια: μιάμιση ώρα

Scroll to Top